lindamaja.blogg.se

Nu har jag bestämt mig att berätta för er.

Publicerad 2013-10-10 16:26:15 i Allmänt,

Ja, jag har funderat ett långt tag nu, om jag skulle skriva om det eller inte. Eller om jag och Maja skulle sluta vår blogghistoria här p.g.a detta, men icke sa nicke. Här ska vi inte ge upp bloggandet.
 
Jo grejen är den att jag är på gång att gå över till storhäst. Hemskt och jättejobbigt, men det mest rätta. Jag börjar bli för lång och Erica fyller 18 nästa år, så det här är ödet. Vi har fått flera intresserade familjer som gärna vill köpa Kingen. De bor på en gård och behöver en snäll ponny att rida ut på i skogen till sina små döttrar som är omkring 6-7 år. Det kan nog inte bli mer perfekt. Och de lovade även att det skulle bli hans sista hem, han skulle inte bli såld en gång till. Det här har varit ett av mina svåraste beslut i HELA mitt liv. Att sälja min andra halva är inte direkt det lättaste... Kingen betyder allt för mig och jag kommer sakna honom enormt. På söndag kommer en av familjerna och ska kolla på honom. Han kommer också att älska att bara få ta det lugnt och slippa all hårddressyrträning. Det är det bästa han vet att rida runt i skog och natur!
Jag kände att ni någon gång behövde få veta. Jag ville inte skriva det från början, då det inte var helt säkert. Det viktigaste är att han kommer att få det bra, och det vet jag. Jag måste också tänka på att kunna gå vidare, så att jag inte fastnar i den där ställningen att jag gråter hela nätterna långa. Till de få personerna jag har berättat till, har jag fått ett grymt bra stöd. Ni vet vilka ni är och det är ni som gör att jag kan fortsätta. Men vi har inte bestämt något datum eller så när han ska åka, i såfall, skulle jag säga det till er.
 
På söndag ska vi också åka och provrida två hästar. Det ska bli spännande då jag inte ens har varit med på en provridning förut.
 
/Linda
 

Kommentarer

Postat av: Heidi

Publicerad 2013-10-11 08:53:16

Linda, det kommer bli bra. Jag förstår att det känns as jobbigt nu men du får tänka positivt. Du har haft honom nu i många år och han är ju gammal så han vill inte gå så hårt längre utan bara skogsmulla runt i skogen; leva livet som pensionär helt enkelt!

Det kan ju inte bli mer än rätt att tacka honom för alla åren med att ge honom en lååååång semester och bara låta honom göra sånt som han tycker är kul.

Åh va kul med en ny hästis! Köp en bra en! ;)

Postat av: Malin

Publicerad 2013-10-11 21:53:05

Åh vad hemskt! Jag fattar verkligen att det känns jobbigt. Vad skönt ändå att ni vet att Kingen inte ska säljas något mer efteråt, för då behöver du ju inte oroa dig om att inte få träffa honom mer. Du är så otroligt modig som beslutat dig för det här tycker jag. Önskar jag vore det...

Lycka till med provridningen! Du måste visa en massa bilder sen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela