lindamaja.blogg.se

Beskrivning och bild.

Publicerad 2013-10-10 16:08:03 i Allmänt,

Jag tänkte förklara lite närmre på det jag skrev om igår. Den där övningen med skänkelvikning och galopp.
Jo, Vi arbetade med skänkelvikning på hörnlinjerna och utifrån skänkelvikningen, fattar man galopp. Man galopperade sedan ända till A (Eller C beroende vilket varv vi var i) och sedan red man ner (i trav) till C (eller A) och gjorde om det. Det var både kul och lite utmanande, då kingen flyttar som en gud, nä men han har bra koll på vart han sätter fötterna. Men han kan dock bli lite hög i formen, då han tycker att det blir jobbigt.
Jag hoppas att ni fattar, om inte, får ni skriva i kommentarerna så får jag förbättra min beskrivning lite.
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela