lindamaja.blogg.se

Passet igår.

Publicerad 2013-11-06 17:20:13 i Allmänt,

Jag fick rida Anna, en skimmel ponny (d ponny). Hon uppförde sig bra. Dock var hon ganska pigg, då hon hade busat lite med barnlektionen innan och ryttaren hade åkt av (om jag uppfattade det rätt).
 
Men När jag precis kommit upp på henne, sa min tränare några stärkande ord. Hon sa: "Idag får du sitta upp och läxa upp Anna och förra veckan fick du läxa upp Walle." Jag blev glad då det märktes på henne att hon litade på mig. Jag vill inte låta som värsta ego eller "jag är bäst, titta på mig" personen, men jag hoppas ni förstår.
 
Det var super kul att rida ponny igen, eller i och för sig rida över huvudtaget! En riktig toppen ponny alltså. Hon är just nu bara 7-8 (inte så bra koll) och jag tror att hon kommer att bli toppen fin när hon blir lite äldre.
 
I galoppen blev det lite extra fart då hon gav iväg några bocksprång. Det var lite kul ärligt talat. Jag brukar tycka att det är väldigt obehagligt om en häst börjar bocka, men hon gav ifrån sig så små bockningar, att de knappt märktes. Tror att det var för att hon hade lite väl mycket energi efter att ha dragit runt med ett litet barn. Henne vill jag definitivt rida igen, om det går.
 
/Linda
Här har ni toppen ponnyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela