lindamaja.blogg.se

Biokväll!

Publicerad 2013-06-19 16:04:51 i Linda, Ridpass,

Ikväll ska jag och Maja kolla på bio tillsammans. Fira att hon är hemma från Grekland och att vi har sommarlov, såklart. Vi ska se Scary Movie 5. Det ska bli skoj och det är ju en parodi på en skräckfilm, vilket är bra då jag inte vågar se riktiga skräckfilmer på bio, det är ju så högt ljud. Så det ska bli najs.
 
Idag red jag och Maja lite intervaller med ponnysarna. Långa galoppsträckor och travsträckor. Kingen var superglad och ville helst galoppera hela tiden. Sedan red vi en sväng till fotbollsplan då Maja ville få igenom galoppen på Millan lite. Sen innan vi skulle gå tillbaka, sade jag som förslag att Maja skulle hoppa upp på Kingen och prova att rida honom. Maja red verkligen superbra! Det var synd att jag inte filmade. Hon har verkligen bra kännsla som kan hoppa upp på kingen för första gången och få honom att gå så fint. Näe, i sommar måste hon rida Kingen ett helt pass, så kan jag leka instruktör.
 
Några timmar senare kom mamma och pappas kompis barnbarn och skulle rida lite "knatteridning" på kingen. Evelina hette lilla flickan som skulle rida. Hon var 5-6 år och verkligen super duktig. Jag är också väldigt stolt över kingen som skötte sig så bra. Vi gick först en sväng i skogen och hon fick både trava och skritta med ledare utan några som helst problem. Sen gick vi in i ridhuset en sväng så att hon skulle få prova utan ledare. Det gick galant. Jag lekte lite instruktör och hjälpte henne med att tänka på att ha sträckt tygel, hålla sig på spåret, sträcka på sig, trampa ner i stigbyglarna , ja sådant som ridlärare påminner sina elever om helt enkelt. Det var skoj.
 
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela