lindamaja.blogg.se

Ridlägerdag 1

Publicerad 2013-07-29 22:25:00 i BRS, Maja,

Denna vecka är jag på ridläger på Botkyrka Ridsällskap - min hemmaklubb alltså. Det är ett dagridläger med inriktning tävling dressyr och hopp.
 
Fick Fenja i både dressyr och hoppning vilket jag är nöjd med. Jag får lära känna henne och hitta fler knappar.
Första passet var dressyr. Hon var väldigt stel och osammarbetsvillig i början. Vi jobbade väldigt mycket på volter och med att hästarna skulle vara böjda i ökningar och minskningar i traven, fattningar och i galoppen och även övergångar till skritt. Fenja blev riktigt trevlig mot slutet och blev mjuk och rörlig i bogar, sidor och bakben.
 
Andra passet var småhinder där det var mycket fokus på vägar, rätt galopp, avstånd osv. Fenja var riktigt mjuk i början tack vare första passet och hoppningen var väldigt problemfri och hon tuffade på bra. Hittade bra avstånd och fick även en riktigt trevlig galopp efter en stund där hon var bra på bakbenen och galopperade uppåt framåt.
 
Imorgon så ska vi rida dressyr på morgonen där jag ska ha Fenja sen på eftermiddagen ska vi hoppa storhäst! Ska bli jätteroligt!
 
/Maja
 
Några bilder på en träningstävling på mig och Fenja i april.
 
Foto; Filippa EZ
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela