lindamaja.blogg.se

Morgondagen!

Publicerad 2013-07-30 15:52:35 i Linda, Ridpass,

I morgon tänkte jag rida på morgonen innan vi ska åka och klippa oss, för att det kommer bli för sent att rida efter. Jag får se hur jag rider, men jag skulle gärna rida dressyr för att det var ju ett tag sedan. Men jag ska höra med Louise om hur hon red idag. Om jag rider dressyr, kommer mitt upplägg vara ungefär såhär:
Framskrittning i skogen i ca 15-20 min. Rider fram i låg form och arbetar mycket på böjda spår i båda varven, så att han lossnar lite i sidorna. Arbetar med övergångar mellan trav, skritt , halt i båda varven. När det känns bra, gör jag detsamma fast i galopp, trav, skritt. Tränar på saker som skänkelvikning, öppnor och slutor. Avrundar med böjda spår i en lite lägre form, men stödet ska ändå finnas där. Skrittar av i skogen i ca 15-20 min.
Om  jag rider ut kommer jag att rida mycket intervaller. Mycket skrittning i terräng..
Vi ses!
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela