lindamaja.blogg.se

Lungt.

Publicerad 2013-07-24 17:43:31 i Linda,

Denna dagen har varit en rätt så chill dag. Jag har varit hemma hela dagen. Landat lite efter att ha varit på semester på landet. Louise badade Kingen så att han fick bort allt smuts och fett ur pälsen efter att har gått på bete i två veckor. Hon har också friserat honom, så ingen mer vildponny utan en tävlingsponny. Just nu är han rund och go om magen, vilket jag tycker att han få va nu innan tävlingssesongen börjar. Han håller på att sättas igång vilket innebär promenad i skog och terräng i ca 15 min och longering på ridbanan (eller i ridhuset) i ca 15 min.
Imorn ska jag till stallet och sköta om Kingen. Jag ska ryckta extra länge både innan och efter eftersom att jag inte har någon tid och passa. Jag funderar på att åka dit på morgonen för att om jag hörde rätt så skulle Mamma och Louise släppa ut dem, så kan jag ha Kingen kvar inne. Men vi får se helt enkelt. Ska höra lite med Maja också eftersom att hon ska dit och ta hand om Millan.
På fredag ska jag och alla ridlägerkompisar åka till Gröna Lund tillsammans. Det ska bli grymt kul. Jag saknar verkligen de där härliga personerna. Hela klumpen är bara för go. Då ska jag passa på att prova Eclipse för första gången.
Jag skriver mer imorgon.
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela