lindamaja.blogg.se

kvällstävling

Publicerad 2013-07-04 08:13:00 i Tävling,

Igår var King ute på kvällsäventyr :)
Vi var och tävlade i norrtälje, en LA:1. Vi tävlade i storhäst-klass, men det verkade inte märkas så mycket ändå, det enda vi fick höra av andra var "kolla vilken fin liiten häst!" haha :) Kingen mätte sig bra mot dom andra hästarna trots sina små 147cm. På banan vart han spänd för en inbyggd "stol" i ett hörn, där ridlärare/tränare antagligen sitter vanlighvis, och det dröjde lite innan jag ens fick honom med mig att passera hörnet utan att ruscha haha.  Så tyvärr blev han spänd avdet och jag lyckades inte rida ur det innan startsignal, kändes lite som att försöka inverka på en stel planka haha, men det är bara att bita ihop och försöka visa upp hans bästa sida ändå ;) Vi red ihop 61,58% och det var ändå helt okej med tanke på känslan. Vi kom hem till stallet vid 23 igen och stackars hästarna blev väckta av oss, kingen var fortfarande uppe i varv så han skulle ju såklart hälsa på alla kompisarna som stod och sov haha, älskade ponny.
/Louise
 
Lite suddiga iphonebilder kan jag iaf bjjuda på! 

Kommentarer

Postat av: Nike

Publicerad 2013-07-04 21:14:21

Gud vad duktiga ni är, vad roligt Louise!
Håller alla tummar för placering nästa gång :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela