lindamaja.blogg.se

Ridpasset igår.

Publicerad 2013-08-24 10:06:15 i Allmänt,

Jag och Maja hade matchande outfits. Det blev en slump att vi tog likadana pikeer, så vi tänkte liksom varför inte? Vi båda hade rött med röda lindor och allt. Dessutom är det typ once in a Life time Maja lindar, så jag gjorde ju såklart också det.
Men till passet. Det gick superbra! Jag arbetade mycket med att ha så mycket stöd i vänster tygel och så lite som möjligt i höger hela passet. Han var väldigt lätt i handen och allmänt lydig. Han gjorde allt jag bad om och t.o.m bättre än jag väntade mig. Som exempelvis mellan och ökadtrav klarade han galant! Jag kände verkligen hur han längde steget. Galoppen var också superfin. Jag minskade och ökade den och han hade tretaktig galopp hela tiden. Det var jättekul eftersom att senaste dressyrpasset gick inte så jättebra. Jag red även igenom lätt c programmet några gånger och övade mycket på halterna och uppridningarna. Vad är bättre än att tillbringa en fredagskväll i stallet med hästarna. Äkta hästtjejer är vad vi är!
/Linda
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela