lindamaja.blogg.se

Hästarna är hemma!

Publicerad 2013-08-07 21:00:23 i Linda, Ridpass, Stallet,

Imorse red jag lite dressyr på Kingen. Han var lite bråkig och vild i början, men i slutet gav han sig. Han hade hur mycket energi i galoppen som helst, så att jag stod i lätt sist några varv och så fick han galoppera av sig lite. Sen kom han till den där fina galoppen. Jag kunde göra tempoväxlingar utan att han bröt av eller sprang på FÖR fort. Jag slutade när det kändes riktigt bra vilket var efter ca 30 min. Han blev en blöt kossa efter passet. Men jag var nöjd.
Senare på dagen kom ridskolehästarna ÄNTLIGEN tillbaks ifrån sommarbetet! Jag har saknat dem sååå mycket! Vi pysslade länge med att rycka manar, klippa hovskägg, klippa öronhår och ryckta av dem. Vi han bara med ca 3-4 ponnys, så imorn blir det mycket arbete. Jag älskar att pyssla om dem, så att dem blir fräscha och snygga.
 
/Linda
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela