lindamaja.blogg.se

Ridpass på utebanan!

Publicerad 2013-04-18 19:45:50 i Linda, Ridpass,

Hejhej!
Idag tränade jag och Maja dressyr på ridbanan. All snö är borta nu, så det var super härligt att rida där. Eftermiddagssolen gassade på.
Jag värmde upp honom i en ganska ordentlig trav så att han också kan få lättare flyt i galoppen sedan. Han hade mycket energi och gjorde otroligt bra ökningar på diagonaler och långsidor.
Efter det värmde jag upp i galopp och galopperade av honom några varv på spåret så att han sedan kan komma till den lugna och fina galoppen, det gick som väntat.
Jag red igenom L:C2 programmet en gång, vilket gick bra bara att i ena galoppen fick han något ryck och ville brassa på lite, men det löste sig sen.
Nicole filmade lite, så filmer kommer!
Vi ses!
/Linda
(Gammal bild från i vintras)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela