lindamaja.blogg.se

Passen igår

Publicerad 2013-04-17 18:01:59 i BRS, Maja,

Igår var det både vanlig ridning och hoppspecial. Hade bästa Fenja båda lektionerna.
 
Vanliga lektionen: Vi jobbade mycket med förvänd galopp och eftersom Fenja är en duktig dressyrponny så kan hon sina grejer och tuffar på som hon ska. Dock blir hon regält taggad när den hästen framför fattade galopp och men då gick jag in på volter så hon skulle vänta på mig och inte bara springa iväg. Hon var mjuk och fin hela passet, dock tog hon inte riktigt stöd på yttertygeln i början men det blev bra sen
 
Hoppspecial: Banhoppning stog på schemat och Fenja var fin, dock lite trött och seg i mellan åt men sprången blev bra. Hon är även väldigt övertalningsbar (när hon inte brunstar) så när man känner att hon kollar lite så kan man bara smacka eller lägga på spöt på bogen så hoppar hon, så inte ett ända stopp! Framsteg! Under själva banan så glömde jag bort mig lite samt lite oflyt men ändå godkänt.
Film skulle ha kommit om inte Nicole var så grymt oteknisk och filmade när inte jag hoppade och stängde av när jag skulle hoppa, åååh Nicole hahah!
 

Bild från ridskoleryttare.blogg.se
 
 
Tilda gjorde även en avramling i världsklass och jag har typ aldrg skrattat så mycket förut!
Kolla på filmen, ni kommer inte att ångra er!
 
 
 
 
/Maja

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela