lindamaja.blogg.se

Helgens ridpass

Publicerad 2013-04-10 20:46:58 i Maja, Ridpass,

Hej allihopa! Dålig uppdatering jag vet, men nu ska det bli ändring på de.
Hade Millan både lördag och söndag så en utvärdering kommer här:
Lördag: Jag och Linda kom dit redan halv 8 på morgonen för att kanske kunna rida själva i ridhuset, men så blev det inte! Det var jag, Linda och två andra ekipage från Juringe, varav en hade en häst som var brunstig så den sprang och kickade hela tiden och som grädde på moset var det även privatlektion så det var mycket rörelse. Millan kändes helt okej  traven och när det kändes bra gick jag över till galoppen. Där var hon dock jätte jobbig och sparkade och höll på. Linda kände också att hon inte fick plats riktigt så vi bestämde oss för att gå ut och ha roligt istället. Millan är alltid tusen gånger finare utomhus, både hon och jag hatar ridhuset! Där var hon fin och pigg!
 
Söndag: Vi red ut och busade och hade det jätte kul! Äntligen har allt börjat smälta och man t.o.m galoppera lite här och var. Lyckades även drutta av Millan för första gången! Jag gjorde det dock med bravur så jag landade på fötterna! Det var en hund som började skälla, egentligen var det jätte konstigt att hon reagerade så mycket som hon gjorde, så har hon aldrig gjort förut. På samma väg som på filmen över hade vi lite "tävling". Visserligen en och en men det var kul ändå! När fotbollsplanen har smält så lovar jag att det blir rejs! Men när vi "tävlade" så körde vi snabbast galopp, långsamast galopp, flashigast trav osv. Jag vann ökade och Linda den samlade, sen blev det lika på traven då båda hästarna var taggade så det blev lite galoppinslag.
 
/Maja
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela