lindamaja.blogg.se

Dagens Ridpass och mycket mer!

Publicerad 2013-04-02 17:49:00 i

Hejhej!
Jag tänkte börja med att meddela er att Maja är i fjällen den här veckan och kommer inte hem för än på torsdag, Därför kommer hennes "Om mig" inlägg inte upp för än på torsdag eller dagen efter det.
Men nu till min dag och morgon-dressyrpasset. Imorse åkte jag till stallet vid halv åtta och satsade på att rida innan påsk-daglägret började. När jag kom dit hann jag bara med att mocka, sedan tog jag in honom från hagen. Dem hade fått komma ut tidigt på morgonen och fått äta morgonhöet ute.
Jag fixade iordning honom tills halv nio då jag gick in i ridhuset och red i ca en timme. Jag värmde upp honom i en låg och rund form i båda varven på mycket böjda spår, så att han kan lossna och slappna av i sidorna. Det gick bra och han lyssnade bra på mina hjälper. När jag började värma upp i galopp, smygkortade jag tygeln mer och mer så att han kommer till en lite mer samlad och hög form. Det gick bra och jag red med lite kortare och mer samlad galopp på kortsidorna och ökade lite på långsidorna i båda varven. Det gick bra. Efter det tränade jag på Lätt C2 programmet som jag ska tävla om några veckor. I det programmet vänder man ganska mycket och det är bra träning för både Kingen och för att jag ska känna att jag har kontroll över honom. Jag avslutade med att rida några cerpentinbågar med skritt över medellinjen. Det gick bra och han vad lydig.
Om jag skulle sammanfatta ridpasset, skulle det vara bra och Kingen var lika fin och stadig som alltid <3
Jag hoppas att ni orkade läsa all denna text!
/Linda
Ni får nöja er med en vinterbild från min och Majas fotoshoot med Heidi. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Om oss!

Vi är två ponny-tävlingsryttare med höga mål om en god framtid. En dressyrryttare och en hoppryttare, så blandade inlägg bjuder vi på. Maja 14år och Linda 12år. Om ni vill höra av er till oss, mejla : [email protected] /Maja och Linda

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela